Microsoft Outlook is meer dan alleen een E-mail platform. Je kunt je E-mail makkelijk ordenen waarmee je jouw pijlen kunt richten op berichten die het belangrijkst zijn. Dus niet meer het welbekende probleem van een bomvolle, onoverzichtelijke e-mail inbox. Naast e-mail kan je ook met Microsoft Outlook je agenda beheren waardoor je gelijk kunt doorschakelen als je een vergadering wilt inplannen per e-mail. Door de integratie van je agenda in Outlook kan je eenvoudig je planning bij houden en en delen met anderen wanneer je dat uitkomt.
Bestanden delen in de cloud gaat gemakkelijk door de integratie met Microsoft OneDrive. Hierdoor blijf je simpel verbonden met elkaar en kun je productief aan de slag, waar je ook bent. Omdat Microsoft Outlook geïntegreerd is met Office 365, kun je met één klik gelijk doorschakelen naar Microsoft Teams voor het aanmaken van een vergadering. Alles wat is aangesloten op Microsoft Office 365, kan met elkaar gesynchroniseerd worden, waardoor je altijd efficiënt te werk gaat.
Eigenlijk is dat heel simpel: Outlook is onderdeel van Microsoft Office 365. Alle programma’s die je dagelijks gebruikt in Microsoft Office 365 zijn gelinkt aan elkaar qua functionaliteit. Schakelen tussen programma’s zoals Words, Excel, PowerPoint, Teams, OneNote en OneDrive is supergemakkelijk. Als je een ander platform gebruikt voor je E-mails, dan kan het voorkomen dat je op een gegeven moment geen totaal geen overzicht meer hebt op alle inkomende berichten, afspraken en meetings.
Alle programma’s binnen Microsoft Office 365 maken gebruik van een Microsoft account. Dit zorgt er voor dat alles centraal geregeld is en vanuit een centraal punt in de organisatie te beheren is. Zijn er nieuwe apps binnen het zakelijke account van Outlook gekomen, dan heb je ze gelijk tot je beschikking. Kortom: Microsoft Outlook is onmisbaar als je makkelijk en duidelijk wilt plannen en communiceren met je collega’s.
Microsoft Outlook is een persoonlijke informatiemanager. Outlook heeft zoveel meer extra’s die je kunt gebruiken. Tegenwoordig beschikt outlook over een kalender, taakbeheer, contactbeheer, notitieblok en logboek. Het is een platform geworden waar je goed kunt samenwerken wat betreft het delen van e-mail, agenda’s, meetings en taken.
Binnen outlook zijn er verschillende applicaties die je kunt zien in de navigatiebalk. De navigatiebalk heeft vier hoofdsegmenten in de vorm van iconen waar je op kunt klikken. Namelijk: E-mail, kalender, contactbeheer en taakbeheer. Elk onderdeel heeft weer zijn eigen werkbalk waar je mee aan de slag kunt. Je kunt de belangrijkste berichten als prioriteit markeren waardoor je de belangrijkste taken gelijk kunt oppakken. Verder kun je jouw postvak instellen met slimme filters, waardoor je je eigen systeem inregeld en overzicht creëert in de stroom van inkomende en uitgaande e-mails.
Ga naar start > labels > categoriseren
Klik op het menuitem categoriseren en vervolgens op > opvolgen
Klik op “nieuwe vergaderingen” > “planningsassistent”
Bekijk de sneltoetsen via deze link: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/sneltoetsen-voor-outlook-3cdeb221-7ae5-4c1d-8c1d-9e63216c1efd
Kies menu–> Bestand–> Importeren/exporteren–> Bestand exporteren–> Volgende–> Bepaal opslag locatie–> Selecteer dubbele items vervangen door geëxporteerde items. –> voltooien.
Selecteer ‘agenda’–> Agenda delen–> dialoog venster agenda eigenschappen toevoegen–> Selecteer naam en E-mail.
Klik op nieuwe mail > schrijf de content/outline > Klik op bestand opslaan > Opslaan als Outlook template
Bestand > Optie > E-mail > Handtekeningen > Handtekening bewerken