- Home
- ONS NedapMenu
- Zorg ApplicatiesMenu
- Onze dienstenMenu
- Tarieven
- Nieuws
- Contact
OneDrive is een service voor gratis online opslag van Microsoft. Het is vergelijkbaar met DropBox, Google Drive en Box, maar dan met één groot verschil: het zit standaard in Windows 8 en 10 én Office 365. Grote kans dus dat je het al gebruikt of zonder verdere inspanningen kunt gaan gebruiken. De bestanden die je bewaart in OneDrive komen ergens in de wereld in een rekencentrum van Microsoft op een server (opslagsysteem) te staan. Microsoft bewaart de bestanden voor je, maakt back-ups en beveiligt ze. Dit wordt ook wel de “Cloud” genoemd.
De cloud, is een online omgeving op de servers van Microsoft en is toegankelijk via het internet. Doordat de bestanden rechtstreeks via het internet op de cloudserver van Microsoft worden opgeslagen, is het vrijwel onmogelijk dat bestanden verloren kunnen gaan, omdat het Microsoft op verschillende locaties identieke back-ups genereert van een document.
Dus mocht er eens een keer sprake zijn van een technische storing, dan zullen al jouw documenten (die je in OneDrive hebt gezet) terug te vinden zijn op de cloud van OneDrive. ideaal toch? Bovendien biedt OneDrive jou de mogelijkheid om anderen toegang te geven tot het bewerken van jouw document. Hierdoor kun je zelf zien wie wat heeft aangepast in het document. Hierdoor kun je jouw document live volgen en waar nodig is corrigeren.
Met OneDrive krijg je ook toegang tot gratis versies van Microsoft Words, Excel, Teams en Powerpoint. OneDrive is dus super handig om te gebruiken op het moment dat je bestanden wilt opslaan waarmee je de documenten op verschillende apparaten wil gaan gebruiken. Tevens is het met één druk op de knop, zo simpel gemaakt dat je jouw bestand met meerdere mensen kunt gaan delen en ze de optie geeft om ook in het document te gaan werken. Het is tegenwoordig niet meer weg te denken voor je onderneming.
Als gevolg van een gemeenschappelijk document zal het op de werkvloer ook een stuk efficiënter worden wat betreft timemanagement. Collega’s kunnen allemaal in hetzelfde document werken en elkaar aanvullen. Hierdoor bespaar je jezelf en collega’s onnodig lange documenten die alleen maar voor minder ruimte op je computer zorgen.
Met het gebruik van Microsoft Onedrive, krijg je een standaard 15 GB aan opslagruimte gratis van Microsoft zelf. Hier heb je alvast een mooie basis om mee te beginnen. Indien je een Microsoft 365 pakket hebt aangeschaft, krijg je 1 TB aan opslagruimte, wat voor de gemiddelde computergebruiker meer dan genoeg is. 1 TB staat gelijk aan 1.000 GB, dus dan moet je nagaan hoeveel ruimte dat is. Ook is het mogelijk om je OneDrive opslag te verhogen door een hoger abonnement te nemen. De prijzen variëren tussen de € 4,20 en € 16,90 per maand.
Verder zijn de mogelijkheden van Microsoft OneDrive eindeloos. Met OneDrive kunnen mensen bestanden online opslaan, bewerken en delen. De opslagdienst kan met nagenoeg alle bestanden overweg, zoals tekstdocumenten, rekenbladen, muziek en foto’s.
Help & instellingen > Instellingen. Selecteer het tabblad Account en selecteer Mappen kiezen. In het dialoogvenster Uw OneDrive-bestanden naar deze pc synchroniseren schakelt alle mappen uit die je niet naar je computer wilt synchroniseren en selecteer je OK.
Download de Microsoft OneDrive App> Meld je aan met het account waarmee je werkt> Account synchroniseren.
Selecteer in uw OneDrive de map Persoonlijke Kluis> Selecteer het Persoonlijke Kluis-opties pictogram en selecteer vervolgens Vergrendelen.
Ga daarvoor naar de onlineversie van OneDrive. Druk met je rechtermuisknop op het document en klik op Delen. Zo kun je verschillende personen uitnodigen en bepalen wat ze met je bestand mogen doen
Door je documenten in OneDrive op te slaan, komt de samenwerkingsfunctie automatisch beschikbaar. Druk vervolgens op Delen en stuur je collega’s de koppeling naar het document. Zodra zij beginnen te werken aan het document, kun je wijzigingen in real time bekijken.
Ga hiervoor naar de onlineversie van OneDrive. Druk met je rechtermuisknop op het document en klik op Versiegeschiedenis.
Selecteer start> OneDrive> Help & instellingen> Instellingen> Ruimte besparen
Ga naar de pagina Grondbeginselen van beveiliging en meld u aan met uw Microsoft-account.
Kies Meer beveiligingsopties.
Kies onder Verificatie in twee stappen de optie Verificatie in twee stappen instellen om deze in te schakelen of kies Verificatie in twee stappen uitschakelen om deze uit te schakelen.
Volg de instructies.