CarePortal ONS ECD

CarePortal

Elektronisch Cliënten Dossier voor de Kleinschalige zorg en thuiszorg

Copyright © 2024 | Alle rechten voorbehouden

CarePortal is een Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) ontwikkeld op het Microsoft 365 platform (Power Apps en SharePoint). Het ECD is speciaal ontworpen voor kleinschalige woonzorgvormen en thuiszorgorganisaties. Het biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van cliënteninformatie en zorgplannen. Daarnaast ondersteunt het ECD van CarePortal methodisch werken. Door gebruik te maken van zorgleefplan acties i.c.m. episodes wordt cyclisch en stapsgewijs werken in CarePortal eenvoudig gemaakt.

 

Voor organisaties tot en met 5 medewerkers is CarePortal gratis, op voorwaarde dat er een serviceovereenkomst voor Microsoft 365 is afgesloten. Dit maakt het een kostenefficiënte keuze voor kleine zorginstellingen die hun administratieve en zorg processen willen optimaliseren en daardoor de kwaliteit van de zorg te verbeteren.

 

Het ECD van CarePortal is nu ook volledig mobiel te gebruiken. Het werkt op elke smartphone en tablet. Met MFA werken medewerkers veilig op hun eigen apparaten (BYOD*). Hierdoor is een grote investering in hardware overbodig en kun je eenvoudig het ECD en Microsoft Office gebruiken.

 

BYOD (Bring Your Own Device)

Bring Your Own Device is een beleid waarbij medewerkers hun eigen persoonlijke apparaten, zoals smartphones, tablets, en laptops, mogen gebruiken voor werkdoeleinden. Dit biedt flexibiliteit en gemak, omdat medewerkers vertrouwd zijn met hun eigen apparaten. BYOD kan kosten besparen op hardware-aankopen en biedt werknemers de vrijheid om hun eigen technologie te kiezen. Echter, het vereist ook goede beveiligingsmaatregelen, zoals Multi-Factor Authentication (MFA), om bedrijfsgegevens te beschermen. Pragt Portalise kan u hierin adviseren en begeleiden.

Het ECD in Vogelvlucht

Het CarePortal ECD is volledig aanpasbaar op basis van de wensen en eisen van uw medewerkers. Het standaard CarePortal ECD voldoet aan alle geldende kwaliteitseisen in de zorg en wordt geleverd met een digitale zorgkaart, risico signaallijsten, en ondersteuning voor elk zorgleefplan methodiek en visie. Dit maakt het een veelzijdig en betrouwbaar hulpmiddel voor zorgprofessionals, waarmee zij hun administratieve taken efficiënt kunnen beheren en de kwaliteit van de zorg kunnen waarborgen.

Betaalbaar Maatwerk

Ons Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) ondersteunt uw zorgmedewerkers op intuïtieve wijze bij hun werkzaamheden. Samen ontwikkelen we continu het ECD en integreren we steeds meer onderdelen uit de zorgketen.

Direct aan de slag!

Het ECD van CarePortal is ontwikkeld op Microsoft SharePoint Office 365 en wordt geleverd inclusief een HRM-module. Het is volledig geconfigureerd, zodat u direct aan de slag kunt zonder extra kosten voor zorgprocesimplementatie. Het ECD bevat diverse digitale formulieren, zoals de zorgkaart (ADL). Bovendien kunt u protocollen van Vilans en het KenniZ Handboek NVZ integreren in uw zorgleefplan acties.

Inclusief HRM-module en Zorgleefplan met een druk op de knop!

Houd eenvoudig personeelsdossiers bij en stel digitale opleidingsplannen op, inclusief agendaoverzichten. Met ons vooropgestelde zorgleefplan heeft u binnen één dag alle basis zorgleefplannen klaar voor al uw cliënten.

Wat wij doen

Wij zetten het Zorgportaal volledig ingericht voor u klaar, zodat u direct kunt starten met het zorgleefplan en rapportages. Door uw huidige papieren documenten te scannen en in het cliëntdossier te plaatsen, stapt u moeiteloos over naar een elektronisch proces. Alles is altijd bij de hand, waardoor u in uw eigen tempo kunt overstappen naar het nieuwe ECD. Door het papieren dossier digitaal te koppelen aan uw nieuwe ECD-omgeving, maakt u eenvoudig de overgang van papieren naar elektronische dossiers.

Het Elektronische Cliënten Dossier (ECD) is er voor verschillende takken van zorg

Woonzorg

CarePortal ondersteunt vooral kleinschalige  particuliere woonzorgvormen. 

Voor grotere (reguliere) instellingen is Ons® van Nedap geschikter.

Thuiszorg

Voor thuiszorg is het ECD van Ons® van Nedap het meest geschikt.



Hospice

Voor hospices en andere woonzorgvormen zonder winstoogmerk zijn er mogelijkheden om een gratis licentie te verkrijgen op het ECD van CarePortal.

Element Portalise Hart
"Wij werken al vele jaren naar volle tevredenheid met het Careportal ECD binnen onze organisatie"
CarePortal | ECD 1
Liane Lemmers
Zorgondernemer

Waarom kiezen voorhet ECD van CarePortal?

CarePortal zorgt voor verbetering van kwaliteit en doelmatigheid van je organisatie. Een van de voordelen is de ondersteuning van het methodisch werken. Door middel van meldingen in het systeem worden zorgmedewerkers er bijvoorbeeld aan herinnerd om periodieke evaluatiegesprekken met cliënten en/of disciplines in te plannen. 

Het ECD geeft je tevens de mogelijkheid om waar dan ook cliëntgegevens in te zien en te bewerken. Door in te loggen op een smartphone of tablet ben je niet meer gebonden aan een vaste (werk)plek. Het ECD helpt je een efficiënte en snelle (kennis)overdracht te doen. Hierdoor ben je eenvoudig en snel op de hoogte van de meest relevante rapportages en informatie.  

Een overzicht van de functies van CarePortal

Wat zijn de mogelijkheden en de functies van het Zorg(leef)plan

 

Het persoonlijke Zorg(leef)plan, begeleidingsplan of ondersteuningsplan is het hart van het zorgdossier. In een multidisciplinair dossier is het Zorg(leef)plan uitgebreid met een geïntegreerd behandelplan. De zorgprofessionals die betrokken zijn bij de cliënt stellen dit plan samen met de cliënt op. Hierin worden alle doelen en acties vastgelegd. Iedereen die bij de cliënt betrokken is, inclusief de cliënt zelf, kan hierin lezen waaraan gewerkt wordt. 

Voor wie is hetECD te gebruiken?

De gebruikers van een ECD

Het ECD is toegankelijk voor alle zorgprofessionals, zoals wijkverpleegkundigen, ambulant begeleiders, verzorgenden, persoonlijk begeleiders, artsen, behandelaren, verpleegkundigen, klantadviseurs en management. Daarnaast maken ook andere afdelingen zoals planning, administratie en financiën gebruik van het ECD. 

Tenslotte hebben cliënten en cliëntvertegenwoordigers het recht om hun eigen dossier in te zien. Via cliëntportalen hebben zij toegang tot hun eigen gegevens.